[CM-Rauha] USA & UK lopettaa varusteviennin Syyriaan

Tytti Matsinen tyttimatsinen at gmail.com
To Joulu 12 00:18:52 EET 2013

Hei rauharyhmä,

ja pahoittelut hiljaisuudesta Tuomiojalle tehtävän
kannanoton/tapaamispyynnön suhteen - lupasin tehdä sen jo varmaan viime
kuussa.

Olisko meillä siihen vielä intoa? Mä en lupaa ehtiä mitään ennen
viikonloppua, mutta allaoleva YLEn uutinen palautti asian mun mieleeni,
sillä edellinen kirjeenvaihto Tuomiojan kanssa on käyty samaan teemaan
liittyen silloin, kun EU päätti, että Syyrian kapinallisille voidaan viedä
varusteita (mutta ei aseita). Nyt USA ja Britit vetäytyykin siitä, koska
niitä on joutnut vääriin käsiin ja mun mielestä Tarekinkin puheet syksyllä
siitä, että kaikki osapuolet Syyriassa syyllistyy sotarikoksiin yksin
puoltaa meidän kantaa, ettei sinne pitäisi viedä yhtään mitään, mikä
ylläpitää konfliktia.

Nyt olisi hyvä väli muotoilla Erkille kirje ja tiedustella tapaamista,
jossa voitaisiin jatkaa keskustelua siitä, voisiko EU tehdä USAn ja
Brittien kanssa samassa linjassa olevan päätöksen ja kieltää varusteviennin
uudelleen.

Palataan,
Tytti

http://yle.fi/uutiset/yhdysvallat_ja_britannia_keskeyttavat_syyrian_kapinallisten_avustamisen/6980757