[CM-Rauha] USA & UK lopettaa varusteviennin Syyriaan

Janne Eronen janne1616 at hotmail.com
To Joulu 12 11:18:32 EET 2013

Hei!

Mun mielestä ainakin olisi hyvä jatkaa kirjeenvaihtoa Tuomiojan kanssa ja kysellä voisiko EU myös tehdä vastaavanlaisen päätöksen.

Terveisin
Janne

Date: Thu, 12 Dec 2013 00:18:52 +0200
From: tyttimatsinen at gmail.com
To: rauha at changemaker.fi
Subject: [CM-Rauha] USA & UK lopettaa varusteviennin Syyriaan

Hei rauharyhmä,

ja pahoittelut hiljaisuudesta Tuomiojalle tehtävän kannanoton/tapaamispyynnön suhteen - lupasin tehdä sen jo varmaan viime kuussa.

Olisko meillä siihen vielä intoa? Mä en lupaa ehtiä mitään ennen viikonloppua, mutta allaoleva YLEn uutinen palautti asian mun mieleeni, sillä edellinen kirjeenvaihto Tuomiojan kanssa on käyty samaan teemaan liittyen silloin, kun EU päätti, että Syyrian kapinallisille voidaan viedä varusteita (mutta ei aseita). Nyt USA ja Britit vetäytyykin siitä, koska niitä on joutnut vääriin käsiin ja mun mielestä Tarekinkin puheet syksyllä siitä, että kaikki osapuolet Syyriassa syyllistyy sotarikoksiin yksin puoltaa meidän kantaa, ettei sinne pitäisi viedä yhtään mitään, mikä ylläpitää konfliktia.

Nyt olisi hyvä väli muotoilla Erkille kirje ja tiedustella tapaamista, jossa voitaisiin jatkaa keskustelua siitä, voisiko EU tehdä USAn ja Brittien kanssa samassa linjassa olevan päätöksen ja kieltää varusteviennin uudelleen.

Palataan,
Tytti

http://yle.fi/uutiset/yhdysvallat_ja_britannia_keskeyttavat_syyrian_kapinallisten_avustamisen/6980757

Changemakerin Rauhalista
Rauha at changemaker.fi
Muokkaa asetuksiasi tai poistu listalta: