[CM-Rauha] kansalaisaloitideasta

Ulla-Sisko Jauhiainen ullasiskoanneli at gmail.com
Pe Joulu 27 17:27:02 EET 2013

Hei, kansalaisaloite on mielestäni loistava idea! Se on myös ajankohtaista,
vieläkin kun nyt on selvästi nähty kuinka tuo läpinäkymättömyys ei toimi.
Mielenkiintoista oliskin mennä rauhanryhmän kanssa juttelemaan sinne
poliisihallitukseen jonkun kanssa ja kysellä mitä mieltä ne on tästä
laista, joka pakottaa salailemaan! Se kannattais tehdä ennen
kansalaisaloitteen julkistamista. Tuosta salailusta on siis varmaan hyötyä
yrityksille, jotka voi nyt sitten tehhä paljon vapaampaa kauppaa
piittaamatta etiikasta hölkäsen pöläystä. Hyötyyköhän siitä joku muukin?

Ja sitten, toinen musitiossa oleva asia oli Fanituskampanjan
kevätluentosarja. Sekin on erinomainen idea. Jarmon kirja Suomalainen
asekauppa on käsittääkseni nyt ilmestyny, ainakin sitä mainostettiin
Rauhanpuolustaja-lehdessä hintaan 22e. Laita Pertti ehti tilaukseen,
Ehdotan, että luetaan sitä lukupiirinä rauharyhmässä jo vähän
perehtyäksemme ennen luennoistijoita!

Niin, tässä on kaksi tosi huimaa ideaa, ja sitten vielä Tuomiojan kanssa
käytävä keskustelu ja Syyrian tilanne. Se on kolmas. pitää vähän miettiä
missä järjestyksessä näitä asioita tehdään,  musta ainakin on helpompi
toimia jos tietää vähän mihin nyt priorisoidaan. Toki tilanteet muuttuu ja
välillä pitäs pystyä reagoimaan tosi noppeestikin. (mitä minä en ole
pystynyt tekemään viime aikoin ollenkaan, pahoittelut siitä).

Laitan pian seuraavasta tapaamisesta Sumplia tulemaan, jolla saadaan
sovittua ajankohta. Tavataan Helsingissä, mutta tarkemmin missä, on vielä
arvoitus! jonkun kotona olis kivempaa kun toimistolla, mulla ei oo kotia
lainkaan, joten saa tarjoutua!

Vieläkin rentouttavia joulunjälkeispäiviä kaikille! Nautitaan rauhasta ne
joilla sitä on!

T: Ullis

19. joulukuuta 2013 9.35 Pertti Keinänen <