[CM-Rauha] VL: Svar: Vi trenger finsk hjelp!

Ulla-Sisko Jauhiainen ullasiskoanneli at gmail.com
Pe toukokuu 1 18:09:34 EEST 2015

Hm, minä ymmärrän tämän niin, että Norjan rauharyhmä on siis huolestunut
demokratian säilymisestä ATT-neuvotteluissa. Ei kuulosta hyvältä, että
esim. kansalaisjärjestöiltä perittäisiin maksua, jos haluavat pitää yllä
kampanjoita tms. aiheesta? Ja tosiaan köyhien maitten vaikutusvalta ehkä
pienenee, jos niillä ei oo mahdollista lähettää niin paljoo tyyppejä
maksullisiin konferensseihin ja sopimusneuvotteluihin.

Ja mitä Norja meiltä tiedustelee, jos oikein tajuaa, niin ne miettii
voitaisko tehdä tässä jotain kansainvälistä yhteistyötä kasvattaaksemme
auktoriteettiämme tai onko meillä muita yhteistyötahoja, joitten kanssa
voisimme tehdä jotain demokratian säilyttämiseksi. Ja onhan meillä, ainakin
Kunnia-Changemaker Jarmo Pykälä, Saferglobe ja muitakin rauhanjärjestöjä?

Ehkä enemmän kysymys kuuluu kampanjaryhmälle, että mihin riittää nyt
rahkeet tämän suhteen. Jotain olis kiva Norjalaisille kuitennii vastata
pian, ettei ne luule, että ei leikitä niitten kanssa ennää.

T. Ullis